Over Biljartvereniging Nieuwegein

Biljartvereniging Nieuwegein is een nieuwe club en ontstaan uit de fusie tussen drie verenigingen die inmiddels zijn opgeheven. Dat waren de verenigingen Vaartsche Rijn, Rijnzicht en RCN. Onze gloednieuwe Biljartvereniging Nieuwegein telt nu ongeveer 85 leden van een zeer divers speelniveau.

Wij stellen ons ten doel om aan iedereen die geïnteresseerd is in de biljartsport, gelegenheid te bieden om dit mooie spel te beoefenen. Van beginners tot en met ervaren spelers zijn van harte welkom.

Iedereen kan deelnemen aan de competitie van een sportbond naar keuze. Dat zijn de Koninklijke Nederlandse Biljart Bond en de Woerdense Biljart Bond. Daarnaast worden er door de bonden persoonlijke kampioenschappen georganiseerd.
Voor de beginners zijn er mogelijkheden om les te nemen en als zij dat willen kunnen de meer ervaren spelers met wat lessen hun techniek nog verder verbeteren.

Ook is er een damesteam met gezellige liefhebsters van biljarten.

Biljartvereniging Nieuwegein wil zich ook gaan richten op de jeugd. Kinderen kunnen vanaf ongeveer 10 jaar lid worden tegen het gereduceerd tarief van € 3,00 per maand. Uiteraard krijgen de jeugdspelers les.

Biljarten is leuk en uitdagend. Bij elke balpositie kunnen verschillende oplossingen worden bedacht. En dat traint de hersenen en het motoriek.

Biljartvereniging Nieuwegein maakt gebruik van de locatie RCN, gevestigd aan de Drenthehaven 22B, 3433 PB Nieuwegein. Daar treft u een leuke zaal aan met zeven biljarttafels voor het spelen van carambole, het spel dat met drie ballen wordt gepeeld.
Andere activiteiten worden er (nog) niet gehouden. De dorstige mens kan er een frisdrankje of een biertje bestellen, en uiteraard koffie of thee.

Biljarten is naast sport ook recreatief. Gewoon een partijtje spelen met een vriend of partner om even te ontspannen. Ook voor de mensen die alleen binnenkomen, is er altijd wel iemand om mee te biljarten.
Daarnaast kunnen geïnteresseerden ook deelnemen aan de interne zomer – of wintercompetitie. Men kan kiezen voor dag – of avondcompetitie.
Het leuke is dat iedereen kan meedoen. Er wordt gekeken op welk niveau iemand kan spelen. En dat bepaalt het aantal caramboles dat moet worden gemaakt. Dus een beginner kan kampioen worden, ondanks tegenstanders van een veel hoger niveau.

Kom eens langs om de sfeer te proeven. U kunt een afspraak maken om onder het genot van een kopje koffie te komen kennismaken. Een van de bestuursleden zal u de nodige informatie verstrekken en, als u dat wilt, een partijtje met hem spelen. Besluit u om lid te worden, dan zijn de kosten € 70,00 per jaar voor een lid die niet in een bond wil spelen, en € 90,00 voor een lid met één aansluiting bij een bond naar keuze.
Als u besluit lid te worden van twee bonden (WBB en KNBB) dan betaalt u € 134,00 per jaar (prijspeil seizoen 2019-2020).

Wij zijn op zoek naar gezellige mannen en vrouwen die van biljarten houden of het willen gaan proberen. Zoekt u ook gezelligheid en ontspanning, loop dan eens vrijblijvend binnen en vraag naar een bestuurslid om even kennis te maken.
Ook kunt u zich, eveneens vrijblijvend, via deze website aanmelden. Als u dat prettig vindt maken we een afspraak voor een eerste kennismaking. Dan kunnen we u wat uitgebreider aan andere spelers voorstellen en uitleg geven over de algemene gang van zaken.

Kom gerust eens langs, u zult versteld staan hoe snel u vrienden maakt.

Biljartvereniging Nieuwegein
Drenthehaven 22B