RCN – de accommodatie

Biljartvereniging Nieuwegein is zeer nauw verweven met het Recreatiecentrum Nieuwegein (RCN).
RCN is een biljartcentrum in Nieuwegein. Er staan zeven biljarttafels (115 x 230).

Dit centrum is in 2014 van de grond gekomen op initiatief van Ton van den Heuvel (biljart liefhebber in hart en nieren).

Al sinds de opening (begin 2014) is de huidige vereniging betrokken bij dit centrum. Eerst als accommodatie waar de rechtsvoorgangers (BV Rijnzicht, BV Vaartsche Rijn en BV RCN) speelden, later als thuishonk van Biljartvereniging Nieuwegein. Ook de BV Vianen (bestaande uit één driebandenteam) gebruikt de accommodatie als thuishaven.
RCN is natuurlijk niet alleen voor de verenigingen. Ook de individuele liefhebber kan hier een potje biljart komen spelen. Er wordt door de “leden” van RCN (dus de vaste gebruikers van het centrum die geen competitie spelen bij BV Nieuwegein of BV Vianen) vrij gebiljart of deelgenomen aan de zgn. “dagcompetitie” (dat is een competitie van teams bestaande uit twee deelnemers). Ook is er op vrijdagavond een competitie van teams die bestaan uit twee deelnemers.

Gegevens:

Openstelling RCN: